Arkadaşlar merhabalar. Çalıştığım fabrikada sürücünün birtanesinden sürekli hatalar alıyor ve ayrıca motor ve sürücü uyum sorunu olmayan ve motoru zorlayacak bir yapı bulunmayan sistemde oluyordu bu hatalar. Birazcık araştırma ile Sürücünün otomatik resetleme fonksiyonu olduğunu gördük. Tabiki öncesinde sistem'in neden hataya gittiğini araştırdık ancak operatör'lerin müdehalelerini ve diğer işlemlerin takibini yapmamız gerekeceği için işlemin hem uzun süreceğinden hemde operatörleri sürekli takip edemeyeceğimizden başlıktaki çözümü uygulamaya karar verdik. Bu otomatik restart'ın ne işe yaradığından bahsedelim biraz.


Herhangi bir hata çıktığında eğer hata hızlıca ortadan kaldırılırsa sürücüye müdahale etmeden sorunu çözmek için kullanılması önerilir. Otomatik restart'ın aktif olması için Start komutunun hatadan sonra sürekli geliyor olması gerekmektedir. Yani Start komutu gelmez ise otomatik restart çalışmaz. Otomatik restart sizin çalışma isteğiniz olduğunda yani Start komutu geldiğinde aktif olur. P1210 parametresi "1" yapılırsa otomatik restart "Aktif" olur ancak bu parametreyi aktif ettiğinizde P1211 parametresinden'de Otomatik resetleme sayısı girmeniz gerekecektir. Çünkü Otomatik restart'lama yani resetleme için P1211 deki sayıyı kadar resetleme işlemi yapıyor. 


P1211 Maximum 10 olarak ayarlanabilir. 10 restrat'dan sonra hata giderilmediyse sürücü hata rölesini çeker. Otomatik restart özelliği birçok kez gereksiz hatayı önler ancak bazen okumanız gereken hataları'da okumadan devam etmeyi sağlar. Örneğin motor arada sırada sıkışıyor ise ve anlık olan sıkışma ile yüksek çıkış akımı koruması hatası veriyorken oto restart ile tekrar devreye girip sonun çözüldüğünü görüp sürücü devam eder. Ekranda hata kodu kalmaz. Ancak bu tür kısa kesintiler'in bir arızaya işaret olduğunu anlayıp kısa süreli oto restart'ı kapatıp hata kodunu ekrandan almayı sağlayabilirsiniz.